چگونه چاق شویم؟

در این دوره اکثر افراد به دنبال لاغر شدن هستند اما در کنار آنها افرادی وجود دارند به از لاغری بیش از حد رنج می برند و به دنبال راهی می گردند که وزن خود را افزایش دهند. در اینجا ۱۰ راهکار بسیاری ساده، سالم و مفید را برای چاق شدن مطرح می کنیم اما قبل از آن خاطر نشان می کنیم که چاق شدن بسیار ساده تر از لاغر شدن می باشد.

۱ـ تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. مثلا به جای سه وعده در روز، شش وعده غذایی داشته باشید.

۲ـ در وعده های غذاییتان از خشکبار، دانه های روغنی و کشمش، ماست های پرچرب و انواع غلات با شیر استفاده کنید.

۳ـ برنج و ماکارونی را در وعده های زیادی مصرف کنید.

۴ـ به جای نوشیدنی های بدون کالری مانند قهوه و چای، از شیرقهوه و شیر پرچرب استفاده کنید.

۵ـ از سیب زمینی، حبوبات، مرغ، گوشت قرمز، ماهی، کره، بادام زمینی و تخم مرغ که دارای کالری بالایی هستند به کرات استفاده کنید.

۶ـ هر روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و یا شنا انجام دهید.

۷ـ از میوه های سفت مانند گلابی، موز و آناناس بیشتر استفاده کنید.

۸ـاز سبزیجات نشاسته دار (سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت، هویج، کدو و چغندر) استفاده کرده و کم تر از سبزیجات پر آب (بروکلی، گل کلم، کدو سبز، لوبیا سبز و یا خیار) استفاده نمایید.

۹ـ در کنار غذا از آب استفاده نکنید زیرا اشتهای شما را کم می کند. آب را بعد از غذا مصرف کنید.

۱۰ـ برای خود هدفگذاری کنید که به طور مثال در ۵ ماه آینده مقدار خاصی وزن اضافه می کنید. هر هفته وزن خود را بکشید و ببینید چقدر به هدف خود نزدیک شده اید. اما انتظار نداشته باشید در هفته چهار یا پنج کیلو اضافه کنید. بلکه ۱ کیلو در هفته وزن اضافه کردن بسیار عالی است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *